Tovább a tartalomra
május 8, 2012 / gelencserzso

Epres rebarbaraleves

Tegnap teljesen váratlanul észrevettem, hogy végre árulnak rebarbarát a piacon, és rögtön vettem pár szárat. A múlt héten egyébként elvetettem a rebarbara magokat a kertben, remélem, hogy egy-két éven belül már saját termésből főzhetünk. 
Én magam most készítettem először rebarbarából valamit, és nyersen megkóstolva megállapítottam, hogy valóban rendkívül savanyú, ezért elkerülhetetlen a cukor, vagy valamilyen édes gyümölcs kísérete. Amúgy nagyon alacsony a kalóriatartalma.
Kevés, ám igen örömteli emlékek kötnek ehhez a zöldséghez/gyümölcshöz, pl. nővérem rebarbara-banán lekvárja, vagy az egyik párizsi biopiacon kóstolt rebarbarapite. 

Hozzávalók 2 személyre:
  • 1 nagyobb szár rebarbara
  • 200 g eper
  • 3 ek nádcukor
  • 1 kk kardamom
  • 1 kk fahéj
  • 1 vaníliarúd
  • 2-3 mentalevél
  • 1/4 citrom leve

A rebarbara szárait vágjuk le, és hámozzuk meg. Ujjnyi darabokra felszeletelve tegyük fel főni a cukorral, kardamommal, fahéjjal és vaníliarúddal, mentával. Kb. 2 perc főzés után meg is puhul, a mentalevelet kivesszük,és ez pont elég ahhoz, hogy az eperrel együtt krémesre turmixoljuk. A végén mehet bele a citromlé, és ízlés szerint cukor. 

A végén mentalevéllel díszítjük, és hűtve fogyasztjuk. 

Szerintem elég domináns lett az eper íze, de ugye ez sose baj 🙂 

Hozzászólás