Tovább a tartalomra
január 4, 2014 / gelencserzso

Téli sült zöldségek

…és így folytatódott a vegán karácsonyom. A sült zöldségekből készítettem egy jó nagy tepsivel, ami kitartott másnapra is, valamint még felturbóztam aszalt szilvával, hogy még karácsonyibb legyen.

A kelbimbót lehet pl. zellerrel helyettesíteni, ki melyiket szereti… Mellé pedig barna és vadrizst főztem.

Hozzávalók:

  • 3 ek olívaolaj
  • 6 gerezd felkarikázott fokhagyma
  • 450 g kockákra vágott sütőtök
  • 300 g megtisztított és félbevágott kelbimbó
  • 20 dk megtisztított, vastagon felszeletelt gomba (szintén helyettesíthető – pl. répával/elhagyható)
  • 2 nagy alma kockákra vágva
  • 5-6 db olajban eltett aszalt paradicsom, felszeletelve
  • 1 kk szárított rozmaring

Egy hőálló serpenyőben, vagy tepsiben összekeverjük a fokhagymát az olajjal, a zöldségeket és a többi hozzávalót is beletesszük. Mindezt jól forgassuk össze. Előmelegített sütőben sütjük kb. 35 percig, amíg meg nem puhulnak a zöldségek. Én az elején lefedtem alufóliával és egy kevés vizet is tettem rá, így gyorsabban párolódott, majd fólia nélkül sütöttem tovább. A sütés utolsó 5 percében lehet rá parmezán sajtot szórni az eredeti recept szerint.

Hozzászólás