Tovább a tartalomra
december 23, 2013 / gelencserzso

Fűszeres marokkói sárgarépaleves

Nem volt egyszerű, de végre kitaláltam a karácsonyi vegán menüt. Kizárólag szezonális, hazai gyümölcs lesz benne, valamint részben saját zöldségek, aszalványok és magvak. A távoli fűszerekről természetesen továbbra sem tudunk lemondani, de ez most nem is cél. A koncepció az volt, hogy legyen szezonális, hazai alapanyag, ugyanakkor mégis különleges, hangulatában karácsonyi. Így kaptak nagyobb szerepet a fűszerek, az aszalt gyümölcsök és a magvak.

A karácsony többi részéről pedig annyit, hogy idén sem visszük túlzásba az ajándékozást, egy könyvet vettem a családnak, az Első zalai gyümölcsészkönyvet a Göcsej Természetvédelmi Alapítvány kiadásában, amit ráadásul Keszthelyen nyomtattak, szóval szerintem kimerítettem az ökokarácsony fogalmát. Inkább jöjjön a leves. Készítettem már, de még soha nem fotóztam le, talán később pótolom.

Hozzávalók:

  • 1 ek olívaolaj
  • 1 közepes méretű, vékonyra karikázott vöröshagyma
  • 3 gerezd vékonyra karikázott fokhagyma
  • 450 g vékonyra szeletelt sárgarépa
  • 1 kiskanál fahéj
  • 1 kk őrölt gyömbér
  • 1 kk kurkuma
  • 1 kk pirospaprika
  • 1 csésze sárgarépalé
  • 2 ek paradicsompüré
  • 3 ek rizs
  • 1 kk só
  • 1/2 kk bors
  • kevés felaprított korianderzöld

Egy lábasban olívaolajon pirítsuk a vöröshagymát és a fokhagymát kb. 5 percig. Tegyük bele a sárgarépát, fahéjat, gyömbért, kurkumát, pirospaprikát, és még egy percig pirítsuk. Ezután adjuk hozzá a sárgarépalevet, paradicsompürét, a riszt, sót, borsot, 2 csészényi vizet, és az egészet forraljuk fel. Kb. 20 percig főzzük alacsony lángon, amíg a rizs és a sárgarépa meg nem puhul. Az egészet botmixerrel simára keverjük. A végén a korianderzölddel, vagy pirított magvakkal tálaljuk.

Hozzászólás