Tovább a tartalomra
április 14, 2012 / gelencserzso

Zsályás spenótsaláta kölessel

Ma délelőtt lelkesen kimentem a piacra, hogy rebarbarát vegyek, és sajnos valósággá vált a félelmem: nem lehet kapni a vásárcsarnokban. Viszont spenót van már, ennek nagyon megörültem. Aztán csak céltalanul vásároltam ezt-azt, és végül egy remek könnyű ebéd kerekedett ki belőle. Aki pedig össze-vissza vásárol, az bizony szembesül azzal, hogy valamelyik hozzávaló hiányzik majd. Ezért mentalevél helyett zsályát morzsoltam a salátára, amit múlt hétvégén kaptam, és alig vártam, hogy kipróbálhassam.

Hozzávalók:
  • friss spenótlevél 
  • zöldborsó
  • köles
  • extra szűz olívaolaj
  • citromlé
  • szárított zsálya
  • só 
A kölest megfőzzük, a zöldborsót pedig puhára pároljuk, hagyjuk hűlni. Közben megtisztítjuk a spenótleveleket és kisebb darabokra vágjuk őket. Mindezt összeforgatjuk a citromleves, zsályás olívaolajjal, és megsózzuk. Zsályából nem kell sok, én két adagra 4 levelet morzsoltam szét, elég jól megadta a karakterét, ráadásul szerintem nagyon jól passzolt a sok zöldhöz.

Hozzászólás