Tovább a tartalomra
március 31, 2012 / gelencserzso

Medvehagyma leves

Tegnap este, amikor hazaértem egy halom frissen szedett erdei medvehagyma várt. Egyébként is nagyon vártam már ezt az időszakot, különösen mióta több időt töltök Budapesten. A medvehagyma illata leginkább a gyerekkoromra emlékeztet, és enyhe tavaszi reggelekre, friss levegővel. Ma már nagy gondot fordítunk arra, hogy tiszta és biztonságos helyen szedjük, erre pont alkalmas a telkünk határát jelző patak partja.

Szóval idén elhatároztam, hogy a lehető legtöbb formájában megpróbálom megalkotni egyik kedvenc zöldünket. Elsőként medvehagyma krémleves került az asztalra.


Hozzávalók 4 személyre:
  • 2 ek olívaolaj
  • 1 fej vöröshagyma
  • 4 közepes burgonya
  • 4 marék medvehagyma
  • 1 dl tejszín
  • só, fehérbors
A burgonyát kockákra vágva sós vízben megfőzzük, majd félretesszük. Közben egy lábasban olívaolajon üvegesre pirítjuk a felaprított vöröshagymát. A medvehagymát alaposan megmossuk, és kicsit felaprítjuk, hozzáadjuk párolódni a vöröshagymához. A főtt burgonya vizéből adhatunk hozzá. 2-3 perc párolás után hozzáadjuk a burgonyát a vízzel együtt. Mindezt botmixerrel alaposan krémesítjük, fűszerezzük ízlés szerint sóval, fehérborssal, a végén pedig a tejszínt is hozzáadjuk.
A végén olívaolajjal kicsit meglocsoljuk a tetejét, és lehet bele szórni ezt-azt, crutont, kölesgolyót, vagy bio bulátát, ahogy én tettem.
Kinézetre egyébként olyan lett , mint a sóska 🙂

Hozzászólás